LEVERING EN RETOUR
Levering
Termijn
Alle goederen worden geleverd na betaling op het door jou bij je bestelling aangegeven adres.
We doen onze uiterste best om alles wat voor 17u besteld wordt binnen de 1-3 werkdagen te leveren in België.
Wegens externe omstandigheden kan dit soms langer duren. Dit is een middelenverbintenis en geen resultaatsverbintenis.
Voor zover dit redelijkerwijze mogelijk is, en onder meer afhankelijk of het product voorradig is, leveren wij je bestelling uiterlijk binnen 14 dagen na je bestelling (en op voorwaarde dat de bestelling en de concrete gegevens correct en volledig zijn), tenzij vooraf een langere leveringstermijn is afgesproken of aangegeven. Als wij niet tijdig kunnen leveren, verwittigen wij je altijd voor het verstrijken van deze termijn van 14 dagen.
Tot het moment van levering heb je het recht om kosteloos de overeenkomst te ontbinden.
Na levering kan je je nog 14 dagen beroepen op het herroepingsrecht, de voorwaarden om van dit recht gebruik te maken worden verder op deze pagina beschreven.
Kosten
Levering is gratis wanneer het leveringsadres in Beveren-Waas, Kruibeke, Linkeroever, Sint-Niklaas of Zwijndrecht is.
Voor leveringen buiten deze zone vragen wij een forfaitaire vergoeding van €10 incl. BTW, deze vervalt bij bestellingen vanaf €75 incl. BTW.
Onvolledige levering of beschadigde goederen
De verzending van goederen en waardebons gebeurt steeds op risico van vinosdelmundo.be. Je hoeft je dus geen zorgen te maken om goederen die verloren gaan of beschadigd geraken tijdens het transport, deze worden kostenloos opnieuw verstuurd.
Als het artikel bij ontvangst beschadigd is, verzoeken we je om dit meteen te melden en de transporteur hiervan nota te laten nemen.
Let op: neem je de levering in ontvangst? Dan is Vinos Del Mundo níét langer aansprakelijk voor de stukken.
Met andere woorden: dan aanvaard je (of iemand door jou aangeduid) het pakket. Dan stem je in met de staat ervan op dat moment.
Wanneer je bij openen van het pakket, en dit uiterlijk 48 uur na levering, toch vaststelt dat de goederen beschadigd geleverd zijn kan je dit nog steeds melden.
Om een beschadiging te melden vragen wij jou om ons te contacteren (liefst schriftelijk via e-mail) met volgende gegevens:
- Het bestelnummer en de aanschafdatum.
- Een duidelijke omschrijving van de schade en de gebeurtenissen waarbij de schade is ontstaan.
- Meerdere foto’s of video’s waarop de schade duidelijk zichtbaar is.
Uiterlijk 48 uur na ontvangst van jouw schademelding zullen wij je contacteren om de vervolgstappen te bespreken.
Herroepingsrecht en retour
Termijn
Als je goederen bij ons koopt heb je gedurende 14 kalenderdagen vanaf de dag na de levering het recht om te beslissen dat je de goederen niet wil houden.
Je kan je bestelling dan zonder betaling van een boete en zonder opgave van reden terugsturen, je dient ons hiervan uiterlijk 14 kalenderdagen na ontvangst schriftelijk op de hoogte te brengen (bij voorkeur via e-mail).
Nadat je ons op de hoogte hebt gebracht dien je ons de producten binnen de 5 werkdagen terug te bezorgen. (let wel: de kosten en de risico’s voor de terugzending liggen bij de klant zelf).
Na de termijn van 14 kalenderdagen beschouwen wij de bestelling als aanvaard en kan u geen retour meer aanmelden.
We melden je in elk geval nog eens duidelijk dat je over dit recht beschikt bij de bevestiging van je bestelling of ten laatste bij de levering.
Terugbetaling
Normaal binnen de 5 kalenderdagen maar uiterlijk binnen de 14 kalenderdagen nadat we je bestelling terug ontvangen hebben, betalen we je de volledige aankoopprijs van de teruggestuurde goederen, samen met de oorspronkelijke leveringskosten, terug.
De wijze van terugbetaling is dezelfde als de wijze van de oorspronkelijke betaling, met andere woorden: is de bestelling met bancontact betaald, dan betalen wij je terug via bancontact.
Retourneren
Gezien de aard van de goederen mogen teruggestuurde goederen niet gebruikt zijn. Dit impliceert onder meer dat de verpakkingen in goede staat zijn en niet beschadigd zijn (bv. de zegels moeten nog intact zijn).
Wanneer je de goederen terugstuurt, moet dit gebeuren samen met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en merk/product verpakking en rekening houdende met onze instructies.
Als je goederen terugstuurt ben jij verantwoordelijk voor het transport en de kosten hiervan, beschadigde of onvoldoende gefrankeerde zendingen worden geweigerd en teruggestuurd naar de afzender.
Je mag de goederen ook altijd persoonlijk komen afgeven op ons adres dat hieronder opgegeven is, wij raden u wel aan om hiervoor een afspraak te maken.
Het herroepingsrecht is pas geldig uitgeoefend wanneer wij de producten terug hebben ontvangen en de producten in goede staat zijn (zoals hierboven omschreven).
Als de producten (geheel of gedeeltelijk) verloren of beschadigd raken in het transport, of niet voldoen aan de hogervermelde voorwaarden, kunnen we je niet vergoeden.
We raden je aan een passende verzekering hiervoor af te sluiten.
Indien de producten beschadigd bij ons terugkomen dan brengen wij de waardevermindering in rekening tijdens de terugbetaling.
Contact- en adresgegevens
Je kan goederen terugsturen naar of ons contacteren op:
Vinos Del Mundo
Beukenhoflaan 5
9120 Beveren
Telefoon: +32 3 293 31 28
E-mail: info@vinosdelmundo.be
Of via het contactformulier.